Niestety zerwanie paska rozrządu kończy się zwykle zniszczeniem silnika i przymusem dokonania gruntownego remontu silnika. Dlatego warto potraktować podzespół z należytą troską. Co może zniszczyć pasek rozrządu?

Paskom rozrządu szkodzi m.in. kontakt z olejem, paliwem, zanieczyszczenia i brud, zbyt wysoka temperatura oraz w przypadku niektórych modeli zbyt niskie ciśnienie oleju, co znacznie obciąża pracę napinacza hydraulicznego. Bardzo częstym powodem zerwania paska rozrządu jest zaolejenie spowodowane wyciekiem oleju z silnika. Stąd zalecenia, by podczas wymiany paska koniecznie wymieniać także wszystkie uszczelniacze, które znajdują się w okolicy rozrządu. Przyczyną zerwania paska może być także kolizja zaworów z tłokami. Skutki mogą być różne, zwykle niezwykle druzgocące, przez co kompleksowa naprawa zwykle okazuje się nieopłacalna.

Zerwanie paska rozrządu może być także skutkiem usterki napinacza lub błędnego montażu dlatego podczas wymiany należy koniecznie upewnić się, że wszystko zostało wykonane poprawnie. Ponadto zły wpływ na trwałość paska rozrządu mogą mieć wszelkie usterki osprzętu paska tj. zatarcie łożysk rolek, wyeksploatowane napinacze a nawet zepsuta pompa wody, które mogą po prostu uszkodzić nowy pasek. Uwaga: w wielu samochodach wymiana paska rozrządu wymaga sporego nakładu pracy, bowiem konieczny jest do tego demontaż niemal połowy auta. Wycena usługi może Was niemiło zaskoczyć dlatego warto zadbać o samochód, by nie musieć kłopotać się z paskiem zbyt często. Na sam koniec dwie, naszym zdaniem oczywistości tzn. zdjętego paska nigdy nie zakładamy ponownie i wymiany paska rozrządu zawsze dokonujemy w komplecie. Renomowani producenci posiadają w ofercie zestawy napędu rozrządu, które zawierają wszystkie niezbędne do wymiany elementy. Odradza się używania części zamiennych nieznanego pochodzenia, bowiem grozi to zniszczeniem silnika.